دانمارک سفارت خود در تهران را بازگشایی کرد ترامپ: ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت! روبیو مدعی شد: پرونده لبنان از ایران جداست! شهباز شریف: تفاهم‌نامه ایران و آمریکا شامل موشک‌های بالستیک نمی‌شود تجاوز اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو آغاز دور پنجم مذاکرات لبنان و اسرائیل در واشنگتن عضو هیات مذاکره‌کننده: انحصار خرید کالای آمریکایی در هیچ تفاهم و توافقی وجود ندارد دبیرکل جدید اتحادیه عرب تعیین شد / نبیل فهمی کیست؟ چه کسی نخست وزیر بعدی بریتانیا است؟ ماجرای ورود بازرسان آژانس به ایران چیست؟ منبع آگاه: صرف شدن پول‌های بلوکه شده برای خرید غلات واقعیت ندارد ادعای ترامپ: ایران با بازرسی‌های هسته‌ای موافقت خواهد کرد پاکستان: توافق ایران و آمریکا، به معنای پایان سیاسی نتانیاهو است وزارت خارجه آمریکا: روبیو فردا راهی خاورمیانه می‌شود نیویورک تایمز: ترامپ خواستار تسلیم ایران برای پایان جنگ بود؛ اما آمریکا بود که تسلیم شد فوری / معافیت ۶۰ روزه تحریم‌های نفتی ایران صادر شد / وزارت خزانه‌داری آمریکا از اسقاط تحریم صادرات نفت و فرآورده‌های پتروشیمی ایران خبر داد
صدراعظم پیشین آلمان:

تحریم‌ها علیه متحدان ناتو چیزی جز پایان دادن عمدی به مشارکت فراآتلانتیک نیست

تحریم‌ها علیه متحدان ناتو چیزی جز پایان دادن عمدی به مشارکت فراآتلانتیک نیست صدراعظم پیشین آلمان، طرح سناتورهای آمریکایی برای تحریم‌ شرکت‌های همکار با پروژه «نورد استریم 2» را تعدی به حاکمیت اتحادیه اروپا و پایان عمدی مشارکت فراآتلانتیک دانسته است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۱۱ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 01
کد خبر: ۴۸۵۹۸

به گزارش راهبرد معاصر،«گرهارد شرودر» صدراعظم پیشین آلمان و رئیس هیئت‌مدیره شرکت نفتی «رزنفت» گفته طرح سناتور‌های آمریکایی برای اعمال تحریم‌ها علیه شرکت‌های همکار با پروژه «نورد استریم۲» پایان دادن عمدی مشارکت فراآتلانتیک (مشارکت بین کشور‌های اروپایی و آمریکا) است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، شرودر این موضع را برای مطرح کردن در نشست عمومی کمیته امور اقتصادی و انرژی پارلمان «بوندستاگ» آماده کرده است.

روزنامه آلمانی «هندلزبلات» به نقل از شرودر نوشت: «اعمال این تحریم‌ها علیه متحدان ناتو چیزی جز پایان دادن عمدی به مشارکت فراآتلانتیک نیست.»

صدراعظم پیشین آلمان افزود: «این تحریم‌ها حمله به اقتصاد اروپا، تعدی غیرقابل قبول به حاکمیت اتحادیه اروپا و به امنیت انرژی اروپای غربی است.»

وی همچنین عنوان کرده که عواقب مالی این تحریم‌ها بسیار جدی خواهند بود؛ زیرا این تحریم‌ها سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد یورویی (۱۳.۵ میلیارد دلاری) در زیر‌ساخت‌های اروپا را به خطر می‌اندازد و مصرف‌کنندگان اروپایی نیز با هزینه‌های اضافی چهار میلیارد یورویی در سال مواجه خواهند شد.

شرودر همچنین گفت: «بیش از ۱۲۰ شرکت در زمینه کشتی‌سازی، مهندسی، حفاظت از محیط زیست و امنیت که درگیر پروژه نورد استریم ۲ شده‌اند مستقیماً تحت تأثیر قرار گرفته‌اند ... هریک از این شرکت‌ها نماینده مشاغل اروپایی هستند که در معرض خطر قرار دارند.»

اوایل ماه ژوئن چند سناتور‌ آمریکایی طرحی را برای تحریم‌ تمام تمام شرکت‌های همکار با پروژه «نورد استریم۲» ارائه کردند.

«تد کروز»، «جین شاهین» و «جان باروزو» از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به همراه «تام کاتن» و «ران جانسون»، دو سناتور دیگر این مجلس، شانزدهم خرداد ماه طرحی را معرفی کردند که خواستار تحریم تمام شرکت‌های همکار با پروژه «نورد استریم۲» است.

بر اساس این طرح تمام شرکت‌هایی که ارائه کننده گواهینامه، خدمات بیمه و تجهیزات بندرگاهی به پروژه نورد استریم۲ روسیه باشند تحریم خواهند شد.

منبع: فارس

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار